Fotografia relacionada amb el tema
Aquesta setmana volem proposar-nos un conjunt d'exercicis o activitats en anglès per a realitzar en l'exterior.
Existeixen molts jocs educatius per a realitzar en l'exterior, que es poden adaptar per a estudiar conceptes en anglès
Aquest tipus de jocs tenen molts beneficis:
- Augmenta la retenció dels conceptes.
- Desenvolupen la creativitat, imaginació i curiositat per l'entorn.
- Milloren la comunicació entre ells.
- Coneixen l'entorn i interactuen amb ell.
- Augmenta la capacitat de lideratge i el treball en equip.
- Aprenen a respectar normes.
- Guanyen autoconfiança.
- Milloren el seu maneig de l'anglès.
Comencem!
1. UN, DOS, BoM!
Es tracta d'un joc cooperatiu en el qual demanem a l'alumnat que digui en veu alta els números en anglès consecutius. Entenent que l'1 ho diu el primer alumne, el 2 la persona que té a la seva dreta i així successivament. La dificultat consisteix en el fet que cada número que contingui el tres si ha de substituir per Bam. Podeu modificar els números pel tema que vulgueu, per exemple: l'alumnat ha de recitar els diferents planetes en anglès i els que acabin en vocal hauran de dir BOM. També es pot augmentar la dificultat afegint altres condicions: aquells números que contenen 8, han de dir BAM.
2. El tresor del laberint
Es tracta d'un joc competitiu, en el qual, per equips, un alumne ha de tapar-se els ulls i caminar fins a trobar el tresor, mentre que el seu grup el guia amb indicacions en anglès (left / right / jump / Walk straight) Gana el primer equip que aconsegueix arribar a l'objectiu. Podeu augmentar la dificultat afegint diferents obstacles perquè l'alumnat hagi d'envoltar-lo.
3. Simón diu
Es tracta del famós joc en el qual únicament s'ha de complir l'ordre quan el dinamitzador comenta "Simón diu". En aquest cas, demanarem a l'alumnat que les ordres es facin en anglès i continguin algun moviment, per a crear un joc dinàmic i divertit en anglès. Per exemple: Simón diu que les persones que tenen una peça vermella han de saltar. En aquest cas, l'alumnat que té una peça vermella, hauran de saltar. Si el dinamitzador hagués dit Laura diu que les persones que tenen una peça vermella han de saltar, no valdria, ja que no ha dit Simón.
4. The show
Es tracta de demanar a l'alumnat que s'aprenguin una cançó en anglès per grups o individual i creïn la coreografia. Dies més tard, podeu realitzar el show amb totes les cançons al pati. Fins i tot si necessiteu recol·lectar diners per a les colònies, és una idea magnífica per a reunir els diners. Aquest exercici és molt beneficiós, ja que l'alumnat se centrarà a conèixer el significat de la cançó i augmentarà el seu vocabulari.
5. Veritable o fals
El professorat comentarà en anglès frases que són veritat o mentida i el grup haurà de córrer fins a un punt X si és veritat o fer 3 salts si es tracta de mentida. Es pot dur a terme per grups o en equip. És un exercici molt divertit i una bona manera d'examinar a l'alumnat.
6. Els paperets
Demanarem a l'alumnat que escrigui diferents paraules en anglès en papers (poden ser animals, accions, transport, instruments, electrodomèstics i molt més, però sempre en anglès ), aquests papers els deixarem dins d'un recipient.
Separarem a l'alumnat per equips i durant un límit de temps un d'ells haurà d'intentar que la resta d'equip endevini el màxim de paraules possible. Durant la primera ronda l'alumnat podrà utilitzar mímica, en la segona ronda podran explicar de què es tracta amb una descripció i en l'última ronda només podran dir una única paraula. Gana l'equip que al final de totes les rondes, té més paperets.
7. Scavenger hunt
Es tracta d'una activitat en la qual el professorat crear una sèrie de pistes o pautes que l'alumnat haurà de dur a terme.
Aquests són els passos que us proposem per a la seva creació:
- Decidiu la ubicació.
Aquest pas és molt important. Abans de començar a crear el Scavenger hunt hem de concretar si es realitzarà fos (als carrers pròxims o en una plaça) o dins del centre.
- Definiu la temàtica.
Es pot dur a terme un Scavenger hunt relacionat amb la pasqua, en anglès o francès, de recerca sobre la localitat en la qual viuen, etc... deixeu volar la vostra imaginació. Per exemple, us anirem explicant les pistes agafant d'exemple l'última idea.
- Escriviu les pistes i proves.
L'alumnat haurà de trobar les pistes ocultes i les diferents proves que hauran de fer per a aconseguir el seu objectiu. És més interessant si han d'interactuar amb gent externa al joc. Seguint amb l'exemple, farem un seguit de cartells en el qual demanarem a l'alumnat que haurà de descobrir un llistat de 8 respostes a les 8 preguntes que els proposarem sobre la ciutat. Per a resoldre-ho necessitessin preguntar al veïnat.
- Decidiu com volem que l'alumnat ens certifiqui que l'ha assolit i el premi final.
Necessitem saber que l'alumnat ha assolit superar les proves. Per exemple, nosaltres us suggerim demanar-li a l'alumnat que gravi el moment i després us l'ensenyi. El premi final és optatiu.
- Distribuïu les pistes i proves.
Deixeu amb pistes marcant aquells llocs que l'alumnat haurà de veure per a obtenir la prova.
En aquest blog podeu descobrir més jocs similars.
Aquests exercicis els podeu fer per separat o junts dins d'una mateixa dinàmica i acabar posant en comú el que han après o quin és el joc que més els ha agradat.
Si la ludificació us sembla molt complicada, recorda que pots reservar el nostre Scavenger Hunt en anglès. Et deixem en enllaç, aquí.
Segueix-nos a: